• Skip til indhold
  • Gå direkte til footer

Busch On Board

Let's talk Buschiness

  • Forside
  • The Busch Way!
  • Om Henrik Busch
  • Hvad tilbyder vi?
    • Kom godt videre i livet -Replacement og rekruttering
    • Advisory board
    • Bestyrelsesarbejde
    • Flytning af virksomheden
    • Forretningsudvikling
    • Generationsskifte
    • Interim management
    • Konsulentbistand
    • Netværk
    • Ny kapital
    • Opkøb af ejendomme
    • Opkøb af virksomheder
    • Servicecheck af virksomheden
    • Sparring og coaching
  • Samarbejdsformer
  • Blog
  • Kontakt

Henrik Busch / april 4, 2021

El-biler og fremtiden!

Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Twitter Share on Email

El biler – Grønne løsninger

Dette oplæg er sendt til Transportudvalget for en måned siden – i dag fik vi så 630 ladestandere på landsplan – vi er simpelt hen til grin – med en plan om at vi skal have min. 750.000 el- biler i 2030 hvor skal de så lades op???

Det er en gave at vi har fået elbiler. Især de små lette køretøjer man kan nappe når man har behov – Green Mobilty og andre løsninger – super effektivt – blot med for kort en geografisk rækkevidde systemmæssigt.

Mindre støj, mindre forurening bedre teknologi og måske også større sikkerhed.

Med alle de dejlige fordele følger der desværre også ulemper. Nemlig hvordan skal vi omlægge vores politik på bilområdet og matche de behov som især politikkerne pålægger samfundet.

En el-bil er væsentligt dyrere end en konventionel bil – det kan måske reguleres over afgifterne, men hvordan skal vi i øvrigt omlægge vores mia. indtægter fra registreringsafgifterne?

Et andet stort spørgsmål der rejser sig er hvordan skal vi skaffe strøm til el-bilerne? Strøm siges der vi har nok af men i takt med at vi omlægger bilparken til flere el-biler skal de jo også kunne lades op. Der bygges på livet løs i mange byer og ser man f.eks. på byggerierne der pågår lige nu i Hovedstadens sydhavnskvarter og nordhavnsområde så bygges der med gode p-pladser der koster mellem 300.000 og 700.000 kr. at købe for en borger men med et stærkt begrænset antal parkeringspladser der har opladere.

Det samme vil gøre sig gældende når regeringens forslag om at mellem 700.000 og 1 million biler om får år skal være el-biler – det er fint med der bliver kø ved lade standeren på gader og vej.

Tænker at politikerne igen er i gang med noget ideologisk og på sin vis ret godt initiativ – men igen uden at de har tænkt fremtidige løsninger. Man vil skabe problemer hvis ikke man har hele værdikæden på plads og mange, mange ting vil kræve lovændringer og godkendelser før det kan lade sig gøre.

I København har Enhedslisten kun et mål og det er bilerne helt ud af byen og jeg regner med at det er ligeså udtalt i hele landet at det er den politik de fører. Uheldigt for Københavnerne er dog at der sidder en Borgmester på lige netop Teknik- og Miljø området med mandat fra Enhedslisten. Den pågældende borgmester stiller ikke op til valget i november – så nu har Københavnerne chancen for at vælge en ny borgmester der måske kan få mere styr på sin forvaltning og dermed også den service som man som folkevalgt skal levere til sine borgere og vælgere. Et eksempel på usammenhængende politik der ikke matcher de behov borgerne har.

Derfor tillader jeg mig at stille spørgsmålene ikke kun til Enhedslisten men til også de andre partier i Folketinget og jeg forventer at få svar.

1)     Hvordan skal statens indtægter på privatbilismen se ud i fremtiden?

a.     Registreringsindtægter

b.     Afgifter iøvrigt

c.     Parkerings indtægter

d.     Parkeringsafgifter

2)     Hvordan vil dit parti sikre sig at dem som motiveres til at købe en el-bil også kan sikre sig at den kan oplades i nærheden af boligen og på arbejdspladsen?

a.     De mange allerede opførte boliger med tilhørende parkering – hvordan vil man sikre mulighederne for opladning de steder og hvordan vil økonomien og finansieringen af det forventes at blive?

3)     En el-bil vil sikkert være fremtiden men opladningen vil være afgørende for folks valg ift. behov. Vil det være muligt at få sin el-bil opladet i ”Sommerlandet”? Vi er et land med meget store sommerhus koncentrationer – hvordan vil det blive løst så folk ikke skal have to biler?

4)     Det offentlige indkøb af køretøjer i alle klasser følger det strategien om miljøhensyn og er udelukkende baseret på el-køretøjer?

Vil sætte pris på dit svar.

Tak.

Henrik Busch

09.03.2021/04.04.2021

www.buschonboard.dk

henrik@buschonboard.dk

Skrevet i: Uncategorized

Læserinteraktioner

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Footer

Social

  • Facebook
  • LinkedIn

Vigtige links

  • Privatlivspolitik
  • Kontakt
  • Om Henrik Busch
  • Samarbejdsformer
  • Blog
  • Presse
  • Salgsvurdering af bolig

Kontakt

Henrik Busch
Store Kongensgade 63A, 3-1
1264 København K
CVR-nr. DK-31088135
telefon: +45 40 40 17 07
email: henrik@buschonboard.dk

(C) 2020 Busch On Board

Vi bruger cookies på dette site, cookies bruges for at give dig den bedste brugeroplevelse. Ved at klikke “Accepter”, accepterer du brugen af cookies.
Cookie indstillingerAccepter
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Altid aktiveret
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
GEM & ACCEPTÈR