Er det nok??? 1. Sanktionspakke – 23. februar 2022 2. Sanktionspakke – 25. februar 2022 3. Sanktionspakke – 28. februar 2022 4. Sanktionspakke – 15. marts 2022 5. Sanktionspakke – 8. april 2022 6. Sanktionspakke – 3. juni 2022 7. Sanktionspakke – 21. juli 2022 8. Sanktionspakke – 6. oktober 2022 9. Sanktionspakke – 16. december 2022 10. Sanktionspakke – 25. februar 2023 11. Sanktionspakke – 23. juni 2023 12. …
Blog
Er det den Overborgmester vi skal have i København?
Line Barfod – en ideologisk kontinuitet fra 80’ernes venstrefløj Når man Googler og researcher lidt på kvinden bag navnet så får man mange spændende oplysninger som man så kan forholde sig til eller grave dybere ned i. Line Barfod er teknik- og miljøborgmester i København for Enhedslisten, men hendes politiske rødder går dybt ned i 1980’ernes kommunistiske miljø. Hun var aktiv i Fælles Kurs Ungdom og Kommunistiske Studenter, som begge havde en stærk pro-kommunistisk …
Et arbejdsmiljø i krise og et system, der har mistet forbindelsen til virkeligheden !
Københavns Kommune er gået for langt! Københavns Kommune siger, at alt er planlagt, og at informationen har været tilgængelig. Måske. Men virkeligheden på gadeplan fortæller en helt anden historie. Skiltningen er forvirrende. Ændringerne er ikke kommunikeret tydeligt nok. Og konsekvensen er et voksende pres på både borgere og medarbejdere. Når borgerne ikke forstår reglerne – og medarbejderne betaler prisen Jeg har talt med et utal af parkeringsvagter de seneste …
Verdens bedste metro – men hvorfor er staten ikke med på vognen?
En hyldest til en forsinket succes! Københavns Metro er på mange måder en af de største moderne infrastrukturelle succeser i Danmark. Ren, punktlig, driftssikker og med så høj frekvens, at man knap når at kigge på uret, før næste tog ankommer. Den giver os frihed og flow i hverdagen. Ja, den kom 30-40 år for sent, men den kom, og vi elsker den. Den er blevet et pejlemærke for moderne bytransport i Europa – og med god grund. Prisen og passagererne – skal vi turde …
Verdens bedste metro – men hvorfor er staten ikke med på vognen?
En hyldest til en forsinket succes Københavns Metro er på mange måder en af de største moderne infrastrukturelle succeser i Danmark. Ren, punktlig, driftssikker og med så høj frekvens, at man knap når at kigge på uret, før næste tog ankommer. Den giver os frihed og flow i hverdagen. Ja, den kom 30-40 år for sent, men den kom, og vi elsker den. Den er blevet et pejlemærke for moderne bytransport i Europa – og med god grund. Prisen og passagererne – skal vi turde …
Bilisme og parkering i København er ikke et reelt klimaproblem !
CEPOS er ude med analysen der siger at: "Kommunal Klimapolitik er dyr symbolpolitik." Konklusionerne fra rapporten lavet af Otto Brøns-Petersen og Line Andersen er temmelig klare. 1. Bilkørsel fylder meget lidt i det samlede forureningsbillede Biltrafikken i København udgør kun en meget lille del af den samlede forurening. Den er langt fra den store klimasynder, den ofte gøres til i den politiske debat. Mange andre kilder – herunder opvarmning, industri og transport …
Befri København?
Er Line Barfoed den rette Borgmester? I virkeligheden er Line Barfoed et sødt menneske! De gange jeg har fået lov at presse mig ind i en hendes travle kalender viser det sig at hun er et stille og roligt menneske i sin bedste alder. Det er heldigvis ikke en opfarende, temperamentsfulde kvinde - men en stille lytter der overvejer det man fortæller hende og hun smiler tørt og virker interesseret når man taler, skriver eller går en tur med Line i Indre By. Problemet er at …
CEO med stærk B2B-profil søges til markedsledende vækstvirksomhed i Storkøbenhavn – ALTIFLEX
Nyt job - er det dig? Er du en ambitiøs, energisk og struktureret leder, der brænder for at skabe vækst gennem strategisk salg og marketing? Har du solid erfaring med B2B, digitalisering og ledelse – og lyst til at stå i spidsen for en virksomhed i byggebranchen i rivende udvikling både nationalt og internationalt? Så læs videre. En succesfuld dansk vækstvirksomhed med en unik position i markedet og base i Storkøbenhavn søger nu en ny CEO, der kan tage over efter …
Maria blev tvunget væk fra byen – hvem bliver den næste?
Maria har boet i Indre By i over 20 år. Hun er bypige med stort B. Hun elsker København. Men nu flytter hun. Ikke fordi hun vil – men fordi hun ikke længere kan få hverdagen til at hænge sammen på grund af den brutale parkeringspolitik, der har fjernet 600 ud af 820 parkeringspladser i Middelalderbyen. Maria er ikke alene. Hun har to børn. Den ene skal dagligt køres til specialinstitution i Valby – noget offentlig transport ikke kan klare. Hun har en kronisk sygdom, …
Borgerne svarer på spørgsmål om Parkering i København!
Hvordan påvirker den nuværende parkeringssituation din livskvalitet i form af "frihed" til at sætte bilen hvor du ønsker det? Udvalget svar fra undersøgelse: Jeg undlader at komme ind til København frivilligt, vælger andre byer at købe ind Besøger kun kbh, pga arbejde. Undgår kbh for private formål. Pga parkering!! Detailhandlen bliver ramt Negativt i den grad Man kommer mindre ind til byen osv. fordi det er så pisse dyrt Med et barn på 1 år kan det være …
Hvornår blev børn, familier og hverdagsliv fjender i hovedstaden?
Jeg elsker min by. Men jeg har fået nok. For hvem kan forklare, hvorfor en almindelig familie med to børn og bil skal straffes, bare fordi de bor i Indre By? I et land hvor bilkøbere betaler nogle af verdens højeste afgifter, må det være rimeligt, at man kan parkere i rimelig afstand af sit hjem. Men i København bliver p-pladser systematisk fjernet uden at blive erstattet, og samtidig udsteder kommunen flere licenser, end der er pladser. Borgere betaler for en ydelse, …
Håndværkere og erhverv har det hårdt i Indre By!
Det siger håndværkerne om parkering i Indre By - København: -Som håndværker har jeg opgaver i Indre By, men må takke nej, fordi der simpelthen ikke er nogen steder at stille bilen med værktøj og materialer. -Håndværkerregningen stiger, fordi vi må parkere langt væk og bære materialer i flere omgange – det er ineffektivt og dyrt. -Det er ikke rimeligt, at vi som erhvervsdrivende bliver jaget af p-vagter, mens vi prøver at gøre vores arbejde. -Mange af mine kolleger …
“Når Krybben er tom bides hestene”
Det siger et gammelt ordsprog som jeg vælger at tage med her -fordi: Når arven går i stå: Hvorfor kan DR finde arvingerne, men ikke bobestyreren? Jeg ser med stor interesse DR’s program Forsvundne Arvinger. Det er både rørende og fascinerende, når livsfortællinger væves sammen gennem glemte familiemedlemmer og ukendte arvinger – og det hele ofte afsluttes med et velkomment økonomisk løft til nogen, der ikke anede, de havde noget til gode. Men én ting undrer mig gang …
Når Københavns Rådhus skaber trafikkaos – med vilje
Nedlæggelsen af parkeringspladser i København sker uden analyser af, hvad beboere og erhvervsdrivende faktisk har brug for. Det hele dikteres fra hjørnekontorerne på Rådhuset, hvor man er mere optaget af ideologi end af virkelighed. Biler skal ud – koste hvad det vil. Jeg ved, at der sidder og har siddet dygtige embedsmænd, som internt har været imod mange af de trafikændringer, vi ser. Men de har fået besked: Gennemfør! Målet er klart – gør …
Lad os se hvad Rådhuset og Christiansborg svarer
København 18. april 2025 Emne: Jeres politik på parkering og erhverv i København – anmodning om svar senest 15. maj Kære Politiker – Kære Politiske Parti i København & på Christiansborg Jeg skriver til jer som beboer, virksomhedsejer og engageret borger i København. Sammen med mange andre oplever jeg, hvordan tilgængelighed og parkering i byen er blevet en reel barriere for hverdagsliv, arbejdsliv og byens trivsel. Det handler ikke kun om biler og pladser – …