Det er jeg – selv om det er længe siden jeg har siddet i en flyvemaskine på vej mod nye gode oplevelser!
Hvorfor er jeg tryg? Jo det er jeg fordi der ude i cockpittet sidder 2 mand og har gennemgået hele flyets teknik og funktioner inden vi går i luften – vi er således klar til start – alt er checket og gennemgået, man kan sætte check mark ved alle detaljerne.
Når jeg stiller spørgsmålet er det fordi jeg ofte gør forbi forretninger, restauranter, cafeer eller hoteller der ikke ser ud til at de lige har gennemgået deres servicecheck af butikken eller facaden set udefra og ind – set med kundens briller.
Man kan ikke åbne sin forretning, sin cafe eller byde kunder og gæster velkommen før man har styr på den sidste detalje og det er om man syntes man kan være det bekendt at byde folk indenfor i sin virksomhed.
Alt for mange facader, indgange og udendørsserveringer trænger til et servicecheck. Det skal man gøre HVER dag ikke kun en gang om ugen.
Her taler jeg om visne planter, cigaret skodder, graffiti, uaktuelle tilbudsskilte, gamle åbningstider, skilte med Covid Restriktioner osv. osv.
Jeg mener godt vi kan gøre det bare lidt bedre – som en tidl. Statsminister engang sagde i anden anledning og det kan vi for vi ved godt hvad kunderne vil have, vi skal bare huske at gøre det.
Tak godt imod kunderne.
Henrik Busch
20. september 2021
Skriv et svar