Kære Line,
Som borgmester for området bør du lytte til os – selv om du ikke helt forstår hvorfor vi gør oprør elle blot påpeger de uhensigtsmæssigheder du og dine folk skaber for os der lever, bor og arbejder i byen og ikke mindst servicerer vores kunder.
Hvid du blot ville mødes og gå en tur så lad mig vise dig hvordan du med et snuptag kunne få flere til at ”holde kæft” og gøre dine borgere mere glade eller mindre sure. Forstå det nu og vær en smule imødekommen.
Dine områdechef Jane Snog i indslaget (det første – nedenfor) siger at det ikke kan gøres anderledes når man giver tilladelser – det er direkte forkert! Det selskab der arbejder på de to lifte i indslaget, fortalte mig i går at de har foreslået netop den model at kun udtage få pladser og så rykke afspærringen dag for dag med mindst mulig gene – men det ville i som Kommune ikke og derfor tog I hele striben af pladser ud en uge eller mere.
Din strategi fornægter sig ikke – du hader biler og lige meget med erhvervslivet, kunderne og borgerne – det er ikke i orden!!!
Som folkevalgt skal du også tilgodese alle borgere og du kan ikke bare lukke øjnene og give din folk instrukser om at det skal være så besværligt som muligt at have bil i København – den går ikke. Vi lever her døgnet rundt – vi driver forretning og skal servicere vores kunder der kommer til byen og som har bug for deres bil.
I går bragte TV2 Lorry disse indslag og det viser jo at der ikke er helt styr på tingene og at f.eks. Jane Snog ikke fortæller hele sandheden om hvad der kan lade sige gøre og ikke kan lade sig gøre!
https://www.tv2lorry.dk/nyheder/25-11-2022/1930/1930-25-nov-2022 …..3.03 minutter inde i indslaget
https://www.tv2lorry.dk/nyheder/25-11-2022/1730/1730-25-nov-2022
TAK til TV2 Lorry og Katrine Angel for at sætte sig ind i dele af vores problemstillinger!
Når det så drejer sig om at rydde op efter velarbejde eller ledningsarbejde og overholde aftalerne om tidsplanen på stedet halter det igen gevaldigt – det har jeg flere gang meldt ind i ”GIV ET PRAJ” og endt til Veltilsyn som flittigt svarer men igen ikke følger op i Borgergade er der fortsat ikke ryddetop efter arbejderne i gaden og udstyr er ikke fjernet og optager i visse tilfælde helt unødigt igen p-pladser. Du må erkende der ikke er styr på tingene!!! – Gør nu noget ved det!!
Jeg sendte tidligere på ugen fotos fra pladsen ved Marmorkirken hvor der er opstillet en rædsel af et rusten toiletskur i foråret. (se vedhæftede fotos) I maj skrev jeg til jer om hvorfor det stod der – og svaret var det er en politisk beslutning. Men det var ikke tilsluttet slut maj og der skete ikke noget før i aug/sept. Og nu er det igen lukket af fordi det ikke virker. Helt urimeligt! Dels er det ikke lige den arkitektur der klæder pladsen og et fredede og historiske byrum – det er direkte en hån mod byen at finde noget der ligger så langt væk fra områdets udtryk i øvrigt.
Kan du ikke selv se at det ikke fungerer i din forvaltning og at du ikke som lovet har fået rettet op på det store efterslæb der har været siden dine forgænger Ninna´s tid – med rod i tingene, ledelsesudkiftninger i toppen af dit hierarki. Du må til at handle – Du må lytte også til erhvervslivet og borgerne. Du må komme ud og vise bare en lille smule interesse for det vi oplever hver dag i Byen som IKKE fungerer og som du og dine folk ønsker at gøre bedre – trods der ikke sker noget som helst.
Vi rækker hånden ud til dig – fordi vi gerne vil mødes med dig og drøfte disse ting men du afviser konstant og det er heller ikke i orden. Kom nu ud af rådhuset og møde os på stedet – sæt en time af så skal vi nok vide dig løsninger og eksempler. Jeg er endvidere sikker på at KCC og den nye direktør gerne vil invitere til et medlemsmøde med sine flere hundrede medlemmer som også har meninger om disse ting ift. Driften af deres forretninger, vare forsyninger, kunder og tilgængelighed i øvrigt.
Husk der findes andet end at bekæmpe Lynetteholmen og andre udviklingsprojekter som du ikke er enig i men som kan skabe en fremtid for byen.
Få nu løst disse ting – vi bidrager meget gerne – jeg er født og opvokset i København, bor her og har drevet virksomheder her i mere end 40 år. Jeg elsker København Jeg er ikke din fjende – men dine øjne og ører – Brug mig inden du havner i samme suppedas som Ninna Hedeager Olsen gjorde i sin ”regeringsperiode”.
Tænker at dit udvalg på Rådhuset bør vide hvordan vi udenfor Rådhuset oplever tingene og denne mail er også en opfordring til dem om at komme ud af busken og lytte til os vælgere og borgere i byen og selv om området er følsomt politisk med den retning du som Borgmester har udstukket. Invitationen gælder til alle folkevalgte om et besøg på gaden og opleve dele af det jeg her beskriver.
Her lidt fotos som understøtter dele af de ting jeg nævner og som ikke bliver løst trods henvendelser gang på gang. Her er ikke tale om bygesagsbehandling eller cykelparkeringsproblemer – dem lader vi ligge denne gang men det er andre udfordringer du heller ikke har fået helt styr på endnu – desværre!!

Det i TV2 Lorrys omtalte sted i Borgergade hvor Kommunen ikke syntes man skulle dele arbejdet op i mindre bider som ansøgeren havde foreslået netop for at nedlægge så få p-pladser som muligt ad gangen. 4 vigtige TAXA holdepladser er sløjfet midt i den vigtigste tid for den branche – tænk jer nu om!!

Har henstået i ugevis efter færdiggørelse – lige op til Black Friday og ikke mindst restauranternes største dage på året – julefrokosterne.


De to billeder viser et arbejde der var sat til at blive færdigt den 10/11 (skiltet med det) da jeg skrev til jer ugen efter beklagede I og nævnte det var udskudt en uge. Nu er vi en uge længere henne og der er fortsat ikke ryddet op 16 dage overskredet ift. Oprindelig aftale – Vejtilsyn???

Parkering er en pengemaskine for Kommunen. Mellem 600 og 800 millioner tikker ind på kontoen hvert år – synd at man ikke der på hvordan man kan skabe flere pladser uden at ødelægge bu-rum – her står en ubrugelig p-automat og optager en p-indtægtskilde! Og i tillæg en gammel plantepose med visne blomster der har været gået ud i mindst tre år!!
Kære Line, Kære Borgmester,
Hvad vil du gøre ved disse ting og hvornår?
Vil du mødes med i byen og gå en tur?
Om lidt når jeg har trykket på send i denne mail – får jeg en autosvar mail fra dig hvor der står at jeg kan forvente svar indenfor 10 dage! Tænker blot hvis det var i detailhandlen at kunderne først fik svar efter så lang tid – så lukkede butikken nok for kunderne havde søgt andre steder – der er du privilegeret – vi bor og arbejder her og kan ikke bare ”flygte” fra den by vi trods alt elsker!
TAK.
Henrik Busch
26.11.2022